مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 06:202020-05-13اقتصادي

42 درصد اراضی شالیزاری استان گیلان نشا شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نشا 42 درصد اراضی شالیزاری استان، گفت: این میزان معادل 100 هزار هکتار از 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان است.

- علی درجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره شروع نشاکاری اراضی شالیزاری استان گیلانف گفت: تاکنون 42 درصد معادل 100 هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان نشا شده است.

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت توصیه های بهداشتی از شالیکاران خواسته شده تا پروتکل های بهداشتی را در هنگام نشا رعایت کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به خزانه گیری 100 درصدی اراضی شالیزاری استان، گفت: کشت مکانیزه به شالیکاری توصیه شده و انتظار می رود 65 درصد در بخش کشت و 70 درصد برداشت محصول برنج در استان گیلان به صورت مکانیزه انجام شود.

وی ادامه داد: توجه بیشتر به کشت مکانیزه برنج موجب کاهش هزینه تولید و عدم استفاده از کارگرهای نشاکار و افزایش ایمنی و سرعت در انجام کار و خروج هر چه سریع تر از مزرعه می شود.

درجانی با بیان اینکه 6500 دستگاه نشاکار برای کشت برنج در استان گیلان آماده شده است، تصریح کرد: بیش از 3500 دستگاه ماشین آلات برداشت نیز آماده کار و فعالیت هستند و توجه به این موضوع علاوه بر افزایش بهره وری در حفظ سلامت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

42 درصد اراضی شالیزاری استان گیلان نشا شد

42 درصد اراضی شالیزاری استان گیلان نشا شد