مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 05:162020-05-13اجتماعي

اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات طالقان/کپه کاری در 2000 هکتار


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان البرز با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات طالقان، گفت: در دو هزار هکتار از اراضی این شهرستان کپه کاری شد.

- اصغر بیات در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات طالقان و تأثیر آن بر کنترل سیلاب ها در نقاط پایین دست این شهرستان، اظهار کرد: تمامی سازه هایی که در قالب اقدامات آبخیزداری سال های گذشته در نقاط بحرانی و آبخیز طالقان کار شده به هنگام بارندگی های بهار امسال آبگیری شده و با این اقدام تأخیری در بروز سیل و حجم آب سرریز شده به رودخانه شاهرود داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه های آبخیز طالقان از جمله اورازان ، خودکاوند ، ورکش ، لمبران ، مهران ، جوستان ، گراب ، نساء ، خچیره ، ناریان و دهدر طی سال های 97 و 98 چندین مورد سازه های مکانیکی آبخیزداری از جمله سنگ و ملات و گابیون کار شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان البرز با بیان اینکه در بحث آبخیزداری علاوه بر سازه های مکانیکی برخی اقدامات بیولوژیک نیز در روستاهای طالقان کار شده است، گفت: در این زمینه طی دو سال گذشته بیش از دو هزار هکتار اقدامات بیولوژیک در قالب کپه کاری و بذرکاری در حوزه های آبخیز طالقان انجام شده که به تبع در کاهش حجم سیلاب به هنگام بارندگی های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات طالقان/کپه کاری در 2000 هکتار

اجرای طرح های آبخیزداری در ارتفاعات طالقان/کپه کاری در 2000 هکتار