مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 11:002020-05-12بين الملل

دیپلمات ایرانی: اتحادیه اروپا قادر به حفظ توازن در برجام است


سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا با اشاره به تلاشهای دولت ترامپ برای از بین بردن برجام گفت که اروپا قادر است برابر آمریکا ایستادگی و توازن آن را حفظ کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلژیک و اتحادیه اروپا در مقاله ای که در وبگاه شبکه خبری یورو نیوز منتشر شده نوشت که بی اعتماد سازی ایجاد شده توسط دولت ایالات متحده و تلاش آنها برای خشمگین کردن ایران، فضای سازنده برجام را کشته است.

حسین دهقانی سفیر ایران در بلژیک در بخشی از این مقاله نوشته است، هشتم  ماه مه (شنبه 22 اردیبهشت) 2020 دومین سالگرد خروج آمریکا  از برجام و تحمیل مجدد همه تحریمهای ایالات متحده بر ایران است.

این یک واقعیت کاملاً اثبات شده است که ایالات متحده دیگر مشارکتی در برجام ندارد.

دهقانی با پرداختن به ایده توازن در اجرای برجام نوشت از منظر امنیتی و اقتصادی، برجام قرار است بخش عمده ای از نتایج مثبت خود را در چند بخش چند و دو جانبه به بار آورد.

یعنی در ازای اقدامات موقت و داوطلبانه ای که ایران فراتر از تعهدات خود تحت معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای توافق نامه پادمانها انجام داده، همه محدودیتهای بین المللی علیه ایران از جمله تحریم تسلیحاتی در 18 اکتبر (آبان) 2020  طبق یک برنامه زمانی مشخص خاتمه یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات ایرانی: اتحادیه اروپا قادر به حفظ توازن در برجام است

دیپلمات ایرانی: اتحادیه اروپا قادر به حفظ توازن در برجام است