مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 06:202020-05-12اقتصادي

اجرای سیستم آبیاری نوین در هفت هزار هکتار از اراضی گچساران


مدیر اداره جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه گچساران مقام اول اجرای سیستم آبیاری نوین را در کشور کسب کرده است، گفت: در حال حاضر طرح انتقال آب به هفت هزار هکتار از اراضی گچساران در دست اجرا است.

- عبد الوهاب پورالحسینی  امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران  با بیان اینکه بیش از 85 درصد از اراضی دیم گچساران به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است، اظهار کرد:  با ایجاد سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاورزی گچساران موجب ایجاد چندین  هزار نفر اشتغال زایی و افزایش چشمگیر محصولات زراعی و باغی در سالهای اخیر شده است.

وی با اشاره به در حال حاضر 19 هزار هکتار زمین آبی در گچساران وجود دارد، افزود: از سال 92 تاکنون 12 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان  از دیم به آبی تبدیل شده است.

 مدیرجهادکشاورزی گچساران  ادامه داد:  در سالهای اخیر 3500 هکتار از اراضی کشاورزی دشت امامزاده جعفر  در فاز اول به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است و در حال حاضر 3100 هکتار از زمین های دشت خان احمد در قالب فاز دوم آبرسانی به دشت امامزاده جعفر در دست اجرا است.

پورالحسینی با اشاره به اینکه شهرستان گچساران مقام اول اجرای سیستم آبیاری نوین را در کشور کسب کرده است، عنوان کرد:  در حال حاضر طرح انتقال آب به هفت هزار هکتار از اراضی گچساران در دست اجرا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای سیستم آبیاری نوین در هفت هزار هکتار از اراضی گچساران

اجرای سیستم آبیاری نوین در هفت هزار هکتار از اراضی گچساران