مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 05:002020-05-12اقتصادي

افت سطح آبخوان دشت قزوین با دوسال ترسالی جبران نمی‎شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با تأکید بر اینکه دشت قزوین با همراهی مردم نجات پیدا خواهد کرد، گفت: افت سطح آبخوان با دو سال ترسالی جبران نمی شود باید روش های آبیاری تغییر و مصرف آب کاهش پیدا کند و اگر این کار انجام نشود دشت قزوین از بین خواهد رفت.

- ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با تأکید بر اینکه دشت قزوین با همراهی مردم نجات پیدا خواهد کرد، گفت: افت سطح آبخوان با دو سال ترسالی جبران نمی شود باید روش های آبیاری تغییر و مصرف آب کاهش پیدا کند و اگر این کار انجام نشود دشت قزوین از بین خواهد رفت.

یدالله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نیم قرن از آبخوان دشت قزوین استفاده کردیم و اکنون سطح آب های زیرزمینی به شدت افت کرده است.

وی ادامه داد: تا چند سال پیش سطح آب های زیرزمینی سالانه یک متر و 70 سانتی متر کاهش پیدا می کرد که با اقدامات انجام شده و ترسالی دو سال اخیر میزان افت کاهش پیدا کرده است و اکنون سالانه شاهد افت کمتر از 50 سانتی متری آب سفره های زیرزمینی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: افت سطح آبخوان با دو سال ترسالی جبران نمی شود ولی تأثیر مثبت دارد؛ جاری بودن رودخانه ها موجب شده چاه ها دیرتر روشن شوند و علاوه بر آن تغذیه مصنوعی تأثیرات خوبی را در کمیت و کیفیت آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت سطح آبخوان دشت قزوین با دوسال ترسالی جبران نمی‎شود

افت سطح آبخوان دشت قزوین با دوسال ترسالی جبران نمی‎شود