مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 03:552020-05-12اقتصادي

ملخ های مراکشی و جنگلی معضل کشاورزان آذربایجان شرقی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ملخ های مراکشی و جنگلی معضل کشاورزان استان است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ملخ های مراکشی و جنگلی معضل کشاورزان استان است.

محمود کیا در گفت وگو با ایسنا، در خصوص نحوه کنترل آفات مهم مزارع و باغات استان، گفت: وظیفه کنترل آفات برعهده کشاورز است و بخش دولتی نیز از لحاظ فنی و آموزش نقش دارد؛ سازمان جهاد کشاورزی موظف است تا انواع سموم برای آفت های عمومی و همگانی را به حد کافی و حتی با هزینه بالا تهیه کرده و در اختیار بهره برداران قرار دهد.

وی در خصوص انواع آفات عمومی استان، اظهار کرد: آفت سن گندم مهمترین معضل مزارع است که هرساله در 35 هزار هکتار از مزارع سطح استان با آن مبارزه می شود.

وی در خصوص ملخ، به عنوان آفت عمومی استان، تشریح کرد: ملخ ها اغلب در مراتع منطقه قشلاقی خداآفرین وجود دارند و باید به موقع کنترل شوند در غیر این صورت در کنار حمله ور شدن به مزارع کشاورزی استان، با توجه به این که اغلب این ملخ ها از نوع ملخ مراکشی هستند و پتانسیل تبدیل به فاز مهاجرتی را دارند، به کشورهای هم مرز از جمله جمهوری خودمختار نخجوان، آذربایجان و ارمنستان انتقال یافته و مشکلات بزرگی را به وجود خواهند آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملخ های مراکشی و جنگلی معضل کشاورزان آذربایجان شرقی

ملخ های مراکشی و جنگلی معضل کشاورزان آذربایجان شرقی