مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 03:352020-05-12اقتصادي

300 حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پلمب می شود/ ممنوعیت کشت برنج در استان


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: امسال 300 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود می شود.

- بهرام درویشی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه چاه های غیرمجاز را تهدیدی جدی برای منابع سفره های زیرزمینی دانست و اظهار داشت: سال گذشته شرکت آب منطقه ای استان با هدف حفظ حقوق شهروندی 250 حلقه چاه غیرمجاز را مسدود و مدیریت 24 میلیون مترمکعب آب در استان را عهده دار شد.

وی با بیان اینکه مسدود کردن چاه های غیرمجاز بیشتر از مواردی است که در حوزه آبخوان قرار گرفته اند، گفت: امسال هم 300 حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه به لحاظ رعایت اصول اخلاقی و عدم توجه به منابع آب، با حفاری های غیرمجاز زیادی مواجهه هستیم که این مقدار، آمار عملکرد حوزه تعادل بخشی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی به ممنوعیت کشت برنج در استان اشاره و بیان کرد: هر هکتار کشت برنج 24 هزار مترمکعب آب مصرف می کند و چون نسبت به سال گذشته حدود 44 درصد کاهش بارندگی داشته ایم، لذا مجوزی برای کشت برنج به خصوص در راستای استفاده از منابع زیرزمینی براساس شیوه نامه های که در سطح ملی تهیه شده، صادر نمی شود.

درویشی تصریح کرد: در استان کرمانشاه 12 سد مخزنی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی ایجاد شده که ظرفیت این سدها بیش از یک میلیارد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پلمب می شود/ ممنوعیت کشت برنج در استان

300 حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پلمب می شود/ ممنوعیت کشت برنج در استان