مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 03:102020-05-11سياسي

باید تعامل بُرد بُرد بین مالیات دهنده و مالیات گیرنده باشد


یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که فرهنگ همکاری میان مالیات دهنده و مالیات گیرنده وجود نداشته باشد مشکل فرار مالیاتی هم حل نخواهد شد.

- ایسنا/اصفهان یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که فرهنگ همکاری میان مالیات دهنده و مالیات گیرنده وجود نداشته باشد مشکل فرار مالیاتی هم حل نخواهد شد.

ژرژیک آبرامیان در گفت وگو با ایسنا در خصوص راهکارهای فرار مالیاتی در کشور، اظهار کرد: مالیات دهنده باید مطمئن باشد که عدالت اجرا می شود و مالیات گیرنده باید دقیق کار کند به طوری که اجحاف در حق مشاغل مختلف نشود.

در این وضعیت بیشتر فرار کنندگان مالیاتی از اجحاف فرار می کنند نه از مالیات.

برای مثال مصوبه ای به نام مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد که در عمل درست اجرا نمی شود به این معنا که به جای 9 درصد، 27 درصد یا 36 درصد روی کالا، مالیات انباشته می شود و کسانی که در این خصوص مقاومت می کنند نام فرار کننده مالیات دریافت می کنند.

وی افزود: اما در همین سیستم مالیاتی درصدی فرار خواهد بود و هر کاری هم کنید آن درصد کم را که فرار مالیاتی دارند نمی توان به صفر رساند.

بنابراین باید یک تعامل بُرد بُرد میان دو طرف وجود داشته باشد به این معنا که یک بنگاه اقتصادی وقتی در حال فعالیت است دولت و ملت را شریک کار خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید تعامل بُرد بُرد بین مالیات دهنده و مالیات گیرنده باشد

باید تعامل بُرد بُرد بین مالیات دهنده و مالیات گیرنده باشد