مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 17:452020-05-11اقتصادي

کدملی تنها شرط خرید سهام به شیوه ETF است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، محمد دهقان منشادی، روز دوشنبه در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد با محور سهام عدالت اظهار داشت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی، دولت ملزم به واگذاری سهام شرکت های دولتی به بخش خصوصی است که بخشی از این خصوصی سازی در قالب سهام عدالت صورت گرفت.

وی عنوان کرد: بر اساس طرح سهام عدالت، 50 میلیون نفر از مردم کشور سهامدار شدند که یزدی ها نیز بخشی از این میزان را به خود اختصاص داده اند.

دهقان منشادی بیان کرد: در ادامه خصوصی سازی در سال جاری سیاست دولت این است که باقیمانده سهام خود را در برخی از بانک ها و برخی شرکت های خودروسازی و برخی پتروشیمی ها در قالب عرضه سهام صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه این سهام، سهام ETF اطلاق می شود، افزود: در حال حاضر اولین صندوق سهام ETF فعال شده و در حال پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم هستیم که اطلاع رسانی به صورت ملی انجام شده و بر اساس این طرح 16 هزار میلیارد تومان از سهام دولت قابل واگذاری است و 8 میلیون نفر از مردم کشور می توانند، سهامدار باشد.

دهقان منشادی ادامه داد: هر فرد می تواند تا 2 میلیون تومان از این صندوق واسطه گری خرید داشته باشد و بر اساس ساز و کاری که سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته، حداقل 20 درصد تخفیف ارزش روز به خریداران اختصاص می یابد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدملی تنها شرط خرید سهام به شیوه ETF است

کدملی تنها شرط خرید سهام به شیوه ETF است