مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 11:552020-05-11اقتصادي

پیش بینی تامین آب شرب پایدار کرمانشاه تا افق 1415


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، بهرام درویشی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه محوری ترین اساس توسعه را آب معرفی کرد و اظهار داشت: آب می تواند ثروت و فقر به بار آورد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افزود: کشت های مکانیزه، برداشت های مجاز و تطبیق بین منابع و مصارف ثروت می آورد اما اگر از کشت های استراتژیک فاصله گرفتیم و به دنبال کسب ثروت نادرست در این راه بودیم سال های بعد با کم آبی مواجه خواهیم شد و خروجی آن فقر آبی و فقر مالی است.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی و افزایش برداشت از منابع آبی در سالهای اخیر چالش کم آبی را به یک بحران تبدیل کرده است، گفت: امروز نگرانیم که اتفاقاتی که در کشت سیب زمینی، سیر، پیاز در استان افتاد برای برنج هم رخ دهد و زمین ها را با اجاره های کم اجاره دهند.

درویشی کشت برنج را در استان های غیر شمالی نامناسب عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته به بهانه سیل 2500 هکتار برنج در استان کرمانشاه کشت شد، درهر هکتار کشت برنج 24 هزار متر مکعب آب مصرف می شود و این برای منابع آب استان خطری جدی محسوب می شود.

این مسئول علت اجازه استاندار کرمانشاه را در سال 98 به دنبال سیل مبنی بر کشت برنج، تبدیل تهدید سیل به فرصت بود و به کشاورزانی که در سیل خسارت دیده بودند اجازه کشت برنج را داد که از طرف کشور هم بلامانع اعلام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تامین آب شرب پایدار کرمانشاه تا افق 1415

پیش بینی تامین آب شرب پایدار کرمانشاه تا افق 1415