مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 11:352020-05-11اقتصادي

عملیات اجرایی آبخیزداری 7 هزار مترمکعب در تکاب آغاز شد


فاضل سلامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح آبخیزداری در حوزه روستایی قوجه و تپه بُر از توابع بخش مرکزی این شهرستان که یکی از مهم ترین مناطق با درجه بالای فرسایش خاک در کشور به شمار می رود، اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح آبخیزداری، 26 میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی اختصاص یافته است که پیش بینی می شود ظرف مدت یک سال اجرا شود.

وی اظهار داشت: در قالب این طرح آبخیزداری، عملیات بیولوژیکی و مکانیکی حفاظت از خاک، بذرپاشی، کُپه کاری در اراضی ملی و منابع طبیعی محدوده این روستاها اجرا می شود و انواع سازه های گابیونی، ملاتی و خشکه چین نیز در راستای اجرای این طرح احداث خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تکاب ادامه داد: با اجرای این طرح، اراضی ملی و مراتع این منطقه احیا و از ادامه فرسایش خاک در حوزه قوجه و تپه بُر جلوگیری و به مدت یک سال قرق و حفاظت می شود.

سلامی ادامه داد: همچنین مطالعات طرح آبخیزداری در 21 روستای حوزه بالادست سدساروق این شهرستان نیز آغاز شده است که پس از اتمام، برای اجرای آن ردیف اعتباری اختصاص خواهد یافت.

وی اضافه کرد: میزان اجرای طرح آبخیزداری در تکاب در سال گذشته سه هزار و 500 متر مکعب بود که با افزایش 2 برابری در سال جاری به هفت هزار متر مکعب رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات اجرایی آبخیزداری 7 هزار مترمکعب در تکاب آغاز شد

عملیات اجرایی آبخیزداری 7 هزار مترمکعب در تکاب آغاز شد