مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 09:352020-05-11اجتماعي

آثار تاریخی بسطام مرمت و ساماندهی می شود


مهدی جمال روز دوشنبه در گفت و گویی افزود : در راستای حفاظت و حراست از آثار و بناهای تاریخی و با ارزش و همچنین مرمت و احیای بناهای به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی کشور، مرمت و احیای این 2 مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مرمت مجموعه تاریخی بسطام به صورت موضعی و بر اساس اعتبارات موجود انجام می شود، افزود: در گام نخست ترمیم پوشش مدرسه شاهرخیه و بندکشی بام، مرمت پوشش چوبی مسجد بایزید بسطامی، مرمت و استحکام بخشی منار سلجوقی، مرمت درب های چوبی مجموعه انجام خواهد شد.

جمال با اشاره به اینکه در مجموعه تاریخی شهر بسطام بقعه امامزاده محمد بن جعفرصادق (ع)، آرامگاه بایزید بسطامی، مسجد جامع، مدرسه شاهرخیه، برج کاشانه، برج و بارو و منار سلجوقی قرار دارد، تصریح کرد: این مجموعه ، بسطام را به شهر نمونه گردشگری تبدیل کرده است .

مجموعه تاریخی بایزید بسطامی در سال 1310 به شماره 68 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید و اکنون پرونده ثبت در فهرست جهانی آن در حال تهیه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در روستای قلعه نو خرقان هم ساماندهی و احیاء می شود، ابراز داشت: در گام نخست این ساماندهی مطالعه مکانیک خاک، ترمیم کف سازی محوطه، تجدید آجر فرش در قسمت های آسیب دیده به صورت م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار تاریخی بسطام مرمت و ساماندهی می شود

آثار تاریخی بسطام مرمت و ساماندهی می شود