مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 07:252020-05-11سياسي

گنج پر رنج آلبلاغ وقتی مصوبه رییس جمهور نادیده گرفته می شود


معدن آلبلاغ اسفراین در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ و در محدوده پارک ملی ساریگل واقع در شمال شرق این شهرستان قرار دارد.

برداشت غیرمجاز از این معدن سرب و روی که در منطقه ای با همین نام واقع است، از ابتدای سال 98 با هجوم سودجویان به این منطقه همراه شد که با ورود شورای تأمین خراسان شمالی در اواخر اردیبهشت ماه همان سال، این ناحیه از حضور سودجویان پاک سازی شد.

ولی اینک پس از گذشت یک سال پرحادثه با حضور مجدد برخی افراد محلی و غیر محلی، برداشت غیرمجاز از این معدن مجدداً افزایش یافته است.

تلفات انسانی به دلیل برداشت غیر اصولی استفاده از شیوه های غیراصولی و رعایت نکردن موارد ایمنی در برداشت غیرمجاز سنگ سرب و روی از معدن آلبلاغ اسفراین، تاکنون منجر به بروز چندین حادثه و مرگ 6 نفر و مصدومیت شماری از افراد در این منطقه شده است.

واقع شدن این معدن در منطقه حفاظت شده زیست محیطی ساریگل، موجب شده تا سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تاکنون در ثبت آن ناکام بماند ولی به تازگی وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز مطالعات و اکتشافات اولیه بر روی این منطقه معدنی را برای ایمیدور صادر کرده است.

نگاه دلالان به ذخایر سرب در معدن پرحادثه آلبلاغ بعد از ضرب الاجل های مسئولان استانی، به مسئولان شهرستانی می رسیم که بارها و بارها تذکراتشان ثمری در تعیین تکلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنج پر رنج آلبلاغ وقتی مصوبه رییس جمهور نادیده گرفته می شود

گنج پر رنج آلبلاغ وقتی مصوبه رییس جمهور نادیده گرفته می شود