مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 07:062020-05-11اقتصادي

بیکاری 2200 راننده برون شهری در مشهد


حسام آسیابان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 650 نفر از کارکنان 24 شرکت حمل ونقل مسافر که در پایانه مسافربری مشهد فعالیت دارند و شرکتهای مذکور برای آنان حق بیمه پرداخت می کردند دست کم 400 نفر در پی شیوع کرونا و کاهش تقاضای سفرها بیکار شده اند.

وی ادامه داد: خراسان رضوی حدود هشت هزار راننده اتوبوس بین شهری دارد که دست کم سه هزار نفر از آنان در پایانه مسافربری مشهد فعالیت داشتند که از این تعداد طی دو ماه اخیر 60 درصد بیکار شده اند.

دبیر هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای حمل و نقل مسافر مشهد و حومه به کاهش تقاضای سفرها اشاره کرد و گفت: پیش از شیوع کرونا روزانه 18 هزار مسافر در پایانه امام رضا(ع) مشهد جا به جا می شدند که اکنون این رقم با تردد 200 دستگاه اتوبوس به روزانه هزار مسافر رسیده است یعنی به طور متوسط هر اتوبوس با کمتر از چهار مسافر پایانه مسافربری مشهد را ترک می کند و این آمار فاجعه بار است.

آسیابان افزود: ضرر و زیان مالی برای مالکان ناوگان مسافربری نیز به صورت دیگری روی داده است یعنی باید توجه داشت گاهی تا چند خانواده مالک یک ناوگان بوده و از آن امرار معاش می کنند.

وی ادامه داد: هزار و 200 دستگاه اتوبوس در خراسان رضوی به حمل و نقل مسافر مشغول هستند که از این تعداد 500 دستگاه مربوط به مشهد است و در حال حاض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیکاری 2200 راننده برون شهری در مشهد

بیکاری 2200 راننده برون شهری در مشهد