مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 03:552020-05-11اقتصادي

آرایش جنگی مثلث قدرت بازار جهانی نفت/ نقش چین و اروپا در پازل نفتی پساکرونا


استاد دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف گفت: منافع ملی روسیه همخوانی با کاهش قیمت نفت ندارد.

در این بین رییس جمهور آمریکا نیز رهبران عربستان سعودی را در هفته های گذشته تهدید کرده بود که اگر مقدار تولیدی نفت خود را کاهش ندهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سقوط تاریخی قیمت نفت WTI آمریکا در بازار فیوچر به بشکه ای منفی 40 دلار قطعا تکان دهنده ترین خبر از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار جهانی نفت بود.

در این بین هرچند بازار جهانی نفت کابوس قیمت منفی را گذرانده است اما همچنان کارشناسان معتقدند که تحولات ناشی از شیوع کرونا تاثیرات فراتر از کاهش قیمت بر بازار نفت خواهد گذاشت به طوریکه گمانه زنی درباره پایان عصر نفت به عنوان یکه تاز انرژی جهان در محافل کارشناسی مطرح شده است.

در این بین برای بررسی تحولات اخیر بازار نفت و چشم انداز این بازار در جهان پساکرونا با عباس ملکی، استاد دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف به گفتگو نشستیم.

ملکی در حال حاضر محقق ارشد در پروژه سیاستگذاری انرژی در مرکز مطالعات بین المللی در دانشگاه ام آی تی و دانشیار سیاستگذاری انرژی در گروه سیستم های انرژی، دانشکده مهندسی انرژی در دانشگاه صنعتی شریف، و سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی وابسته به مرکز بررسی های استرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرایش جنگی مثلث قدرت بازار جهانی نفت/ نقش چین و اروپا در پازل نفتی پساکرونا

آرایش جنگی مثلث قدرت بازار جهانی نفت/ نقش چین و اروپا در پازل نفتی پساکرونا