مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 03:152020-05-10بين الملل

سازناکوک ملخ های صحرایی وخانه نشینی کشاورزان جاسک


ملخ های صحرایی که دوسال پیش ابتدا از یمن وعربستان وارد استانهای جنوبی شده پس از به پرواز درآمدن درمسیر هرسبزی پیدا کنند می خورند و ازبین می برند تا به همسایگان شرقی می رسند.

هم اکنون هجوم گسترده ملخ های صحرایی که در بازگشت از سمت سیستان و بلوچستان، بار دیگر کشاورزان روستاهای شهرستان جاسک هرمزگان را با مشکلات بیشتری روبرو کرده است.

نوع خاک و رطوبت زیاد این شهرستان زمینه رابرای تکثیر ملخ های صحرایی فراهم کرده و اینروزها این آفت بلای جان محصولات کشاورزی شده و در راه برگشت محصولی باقی نمی گذراند.

نخستین دسته ملخ های صحرایی چهارم بهمن ماه سال98 در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه هرمزگان گزارش و علت مهاجرت آن ها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج فارس و دریای عمان وارد خاک ایران شده بودند.

اسفندماه سال 97 نیز شاهد هجوم دومین دسته از این ملخ ها در شرق هرمزگان (بخش سندرک از توابع میناب) بودیم که با عبور از کشور عمان و همچنین آب های دریای عمان به جنگل ها و مراتع سواحل مکران حمله کردند.

در اطلاعات منتشره سازمان حفظ نباتات ایران، با اشاره به حمله ملخ ها به 10 استان کشور(مهر97تا شهریور98) از هرمزگان به عنوان موفق ترین استان در زمینه مبارزه با این آفت خطرناک نام برده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازناکوک ملخ های صحرایی وخانه نشینی کشاورزان جاسک

سازناکوک ملخ های صحرایی وخانه نشینی کشاورزان جاسک