مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 11:352020-05-10پزشكي

خدمات درمانی به 119 بیمار تالاسمی در کردستان ارائه می شود


صدیق جدیدالاسلامی روز پنجشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: بیماران تالاسمی سالانه هشت میلیون ریال خدمات دندانپزشکی و در طول زندگی، یکبار تخفیف 40 میلیون ریالی خدمات ارتودنسی رایگان از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 18 هزار و 300 نفر در کشور مبتلا به تالاسمی هستند، افزود: از این تعداد 119 بیمار مربوط به استان کردستان است که 6 دهم درصد مجموع بیماران استان را شامل می شود.

جدید الاسلامی با اشاره به اینکه 35 بیمار در استان، زیر 20 سال سن دارند، اظهار داشت: 52 درصد بیماران بخاطر ازدواج خویشاوندی و 48 درصد هم به دلایل دیگر مبتلا به این بیماری شده اند.

وی به مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای بیماران تالاسمی اشاره و تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عنوان تنها دانشگاه در غرب کشور، به همه بیماران تالاسمی در شهر محل سکونت خود خدمات دارویی و درمانی ارائه می دهد و در هر هفت مرکز درمانی تالاسمی ، فضای جداگانه با کادر درمانی مجزا افتخار خدمات رسانی به این بیماران را دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تمامی آزمایشات، ویزیت های تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز بیماران در مراکز درمانی تابعه دانشگاه انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خدمات درمانی به 119 بیمار تالاسمی در کردستان ارائه می شود

خدمات درمانی به 119 بیمار تالاسمی در کردستان ارائه می شود