مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 10:402020-05-10بين الملل

اختلاف خلخالی و بنی صدر بر سر تخریب قبر رضاشاه


در اردیبهشت 1329 و در دوره نخست وزیری رجبعلی منصور بود که بنا شد پیکر رضاشاه به ایران آورده شود و هواپیمای حامل جنازه رضاشاه قبل از آمدن به ایران، - در اردیبهشت 1329 و در دوره نخست وزیری رجبعلی منصور بود که بنا شد پیکر رضاشاه به ایران آورده شود و هواپیمای حامل جنازه رضاشاه قبل از آمدن به ایران، به منظور طواف در مکه از قاهره به طرف جده پرواز کرد.

سرانجام جنازه رضاشاه به وسیله هواپیما و سپس با قطار مخصوص به تهران حمل و با تشریفات رسمی به شاه عبدالعظیم برده شد و در آرامگاه ویژه او، در کنار آرامگاه حضرت عبدالعظیم دفن شد.

سال ها بعد و در اردیبهشت 1359، با وجود مخالفت بنی صدر، رییس جمهور وقت، آرامگاه رضاشاه به دستور صادق خلخالی، حاکم شرع، در مدت زمان 20روز به کلی ویران شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه شرق نوشت: صادق خلخالی در کتاب خاطراتش در صفحات 341 تا 351 درباره جزییات این اقدام می نویسد: ما به دفتر امام رفتیم و طبق معمول، از هر دری سخن به میان آمد و گفته شد: زمان آن فرارسیده است که مقبره پهلوی خراب شود.

این ایام مصادف بود با ورود مجدد شاه به مصر، سادات با پناه دادن به شاه، می خواست او را در بازگشت به ایران کمک کند ولی ما می خواستیم به او و یاران او نشان دهیم که دیگر در ایران، هیچ گونه ریشه و پایه و خانه ای ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف خلخالی و بنی صدر بر سر تخریب قبر رضاشاه

اختلاف خلخالی و بنی صدر بر سر تخریب قبر رضاشاه