مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 06:502020-05-10سياسي

برنامه سپاه برای رسیدن به مدار 36 هزار کیلومتری


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در گفتگو با مجله اینترنتی نگار در خصوص موضوع ارتقاء مداری ماهواره های ایرانی برای مدار 36 هزار کیلومتری، - فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: برنامه داریم ارتفاع مداری را افزایش دهیم و در سال های آتی به مدار 36 هزار کیلومتری برسیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در گفتگو با مجله اینترنتی نگار در خصوص موضوع ارتقاء مداری ماهواره های ایرانی برای مدار 36 هزار کیلومتری، اظهار داشت: برنامه داریم که با دعای خیر رهبر انقلاب و مردم عزیزمان و کمک دانشمندان مان در سپاه پاسداران و وزارت دفاع، ارتفاع مداری را افزایش دهیم و در سال های آتی به مدار 36 هزار کیلومتری برسیم.

وی افزود: این ارتفاع مداری یا مدار ژئو از آنجا مهم است که مختص ماهواره های مخابراتی و تلویزیونی است و یک مدار بسیار راهبردی است که ماهواره ها در آن نسبت به یک ناظر زمینی به شکل ثابت و ساکن هستند.

رساندن ماهواره به این مدار هم از جنبه اقتصادی برای کشور عایدات دارد و هم ابزاری برای حفظ دارایی های فضایی کشور مثل نقاط مداری ژئو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه سپاه برای رسیدن به مدار 36 هزار کیلومتری

برنامه سپاه برای رسیدن به مدار 36 هزار کیلومتری