مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 01:552020-05-09سياسي

تدبیر امام حسن (,ع) هنگام یاری نیازمند: طلبت را بنویس!


عضو مجلس خبرگان رهبری «پیوستگی اجتماعی»، «بخشش قبل از سوال» و «اطعام در جای خود» را سه شاخصه کرامت نیکوکاری اجتماعی دانست که از «مکتب کرامت بنیان» امام حسن مجتبی (ع) به دست می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، آیت الله احمد مبلغی در سخنانی مجازی در جمع برخی جوانان عرب زبان خاطرنشان کرد: آن حضرت در تاریخ اسلام، کرامت اجتماعی را در بهترین شکل، زیباترین صورت و کامل ترین وضعیت ارائه کرده است.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ای این سه شاخه نیکوکاری تحقق پیدا کند، کرامت نیکوکاری در آن جامعه در بهترین شکل انسانی و الهی آن تحقق پیدا کرده است.

▪️ پیوستگی اجتماعی آیت الله مبلغی پیوستگی را اولین شاخصه کرامت نیکوکاری اجتماعی دانست و گفت: در منطق امام حسن مجتبی (ع) کرامت انسانی یک واحد به هم مرتبط و درهم تنیده اجتماعی و به هم پیوسته در جامعه است.

وی ادامه داد: بر اساس این منطق اجتماعی، کسانی که مساعدتی به محتاجان ارائه می کنند، اگر کرامت آنها را در نظر نگیرند، نه تنها به کرامت نیازمندان آسیب وارد می شود، بلکه بر کرامت کمک کنندگان و عطاکنندگان نیز لطمه وارد می شود و این یک فلسفه عمیق در نگاه به انسان و کرامت او از خاستگاه دین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدبیر امام حسن (,ع) هنگام یاری نیازمند: طلبت را بنویس!

تدبیر امام حسن (,ع) هنگام یاری نیازمند: طلبت را بنویس!