مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 19:452020-05-09اقتصادي

سدی که در وعده ها غرق شد؛ من «کمندان» 16 سال دارم!


پروژه سد کمندان که این روزها 16 سالگی کلنگ زنی خود را به نظاره نشسته، مدت هاست که در وعده های وقت و بی وقت مسئولان غرق شده و حالا برای نجات چشم به پایان سال 99 دوخته است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: استان لرستان با قرارگیری در سومین منطقه پرباران کشور از مناطق مهم کشورمان در حوزه آب است.

پتانسیلی که سال هاست بدون استفاده رهاشده و مردم این استان منتظرند تا پروژه های سدسازی در این استان به بار بنشیند.

کمندان 16 ساله شد! در این میان برخی پروژه های سدسازی لرستان با بیشتر از 10 سال قدمت از آغاز عملیات اجرایی کاسه صبر مردم را لبریز کرده اند تا پس از بهره برداری از سدهای مروک و ایوشان همزمان با سالگرد ده ساله شدن آن ها طی سال های گذشته، کمندان 16 ساله همچنان در حسرت بهره برداری چشم انتظار تأمین اعتبار باشد.

سد کمندان یکی از طرح های مصوب سفر هیئت دولت به استان لرستان بوده که آب دو شهر ازنا و الیگودرز را تأمین می کند، عملیات اجرایی این سد که در 15 کیلومتری جنوب شهرستان ازنا در دست احداث است از سال 1383 آغاز و در زمان های مختلف وعده آبگیری و بهره برداری از آن به مردم داده شده است.

از مهم ترین اهداف سد کمندان تأمین آب شرب شهرهای ازنا و الیگودرز، مهار سیلاب رودخانه ماربره روستاهای کمندان و عزیزآباد، تأمین آب اراضی کشاورزی پایین دست شهرستان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدی که در وعده ها غرق شد؛ من «کمندان» 16 سال دارم!

سدی که در وعده ها غرق شد؛ من «کمندان» 16 سال دارم!