مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 16:302020-05-09اجتماعي

ثبت ملی منظر طبیعی هفت حوض در ارتفاعات جنوبی مشهد ابلاغ شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از ابلاغ ثبت ملی «منظر طبیعی هفت حوض» در ارتفاعات جنوبی مشهد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر اظهار کرد: پارک طبیعی هفت حوض مشهد که در فاصله حدود 5 کیلومتری جنوب شرقی مشهد، میان کوه های خلج در این شهر واقع شده و به شماره 598 مورخ 6 شهریور 1398 در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: وسعت منطقه هفت حوض مشهد حدود 570 هکتار است، فضایی کاملا بکر که دارای آرامش غیرقابل وصفی است، این منطقه در فصل بهار با شکوفه زدن گل های زیبای شقایق جذابیت دو چندان می شود و صدای جاری بودن آب در حوضچه ها به گوش می رسد.

وی با اشاره به مصادیق ثبت بر اساس بند الف و ب آیین نامه اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: مناظر طبیعی، رویشگاه گونه های گیاهی طبی، مناظر طبیعی، صخره سنگی، کوه، چشمه، تپه و رودخانه از جمله مواردی است که بر اساس این قانون مشمول ثبت در فهرست آثار ملی ایران می شود.

مکرمی فر درباره ویژگی های هفت حوض مشهد گفت: بعضی از 7 حوضچه ای که در این منطقه در امتداد هم قرار دارند، به اندازه یک استخر هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی منظر طبیعی هفت حوض در ارتفاعات جنوبی مشهد ابلاغ شد

ثبت ملی منظر طبیعی هفت حوض در ارتفاعات جنوبی مشهد ابلاغ شد