مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 10:452020-05-09اقتصادي

آغاز مرمت ماشین دودی شهرری بعد از 14 ماه


«طرح مرمت و استحکام بخشی ریل ماشین دودی شهرری با اعتبار 60 میلیون تومانی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی شهرری قرار گرفت.

» - طرح مرمت و استحکام بخشی ریل ماشین دودی شهرری با اعتبار 60 میلیون تومانی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی شهرری قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اواسط اسفند دو سال قبل بود که کارگران شهرداری در زمان انجام عملیات عمرانی در خیابان فداییان اسلام و درست مقابل امامزاده عبدالله شهرری، به حدود 40 متر از ریل ساده قطار برخورد کردند که ری شناسان و کارشناسان میراث فرهنگی آن را ریل اولین ماشین دودی در تهران یعنی همان نخستین خط تراموای تهران دانستند که سال 1261 خورشیدی در دوره ناصرالدین شاه ساخته شد و امتیاز آن را یک مهندس فرانسوی به نام مسیو بواتال به نمایندگی یک شرکت بلژیکی از ناصرالدین شاه گرفت.

با کشف این خط ریل حرف ها و نقشه های زیادی برای حفاظت از آن برنامه ریزی و مطرح شد.

در یکی دو روز اول بعد از اعلام کرد: تصمیم شهرداری و میراث فرهنگی بر حفظ آثار است، بنابراین باید نسبت به مرمت و بازسازی ریل اقدام شود.

اگر میراث فرهنگی طبق قولی که داده است تا پایان سال بتواند بازسازی را به سرانجام برساند، شهرداری نیز بتن ریزی در پیاده رو را با طرح نقاشی ایرانی - اسلامی اجرا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت ماشین دودی شهرری بعد از 14 ماه

آغاز مرمت ماشین دودی شهرری بعد از 14 ماه