مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 05:302020-05-09سياسي

دلمان را به خدا بسپاریم و دلداده او شویم/نشانه ایمان واقعی چیست؟


در راه بندگی و تعالی انسان، هدایت های فراوانی وجود دارد که هر کسی به اندازه ظرفیت روحی خود از آن بهره می برد برای اینکه دل دریایی و وسیع بیابیم باید دلمان را به خدا بسپاریم و دلداده او شویم.

- به‬ گزارش‬ خبرنگارمهر، هر کاری که قرار است در اطاعت از فرمان الهی صورت پذیرد باید بدون استکبار و خودبزرگ بینی انجام شود.

یعنی قلب انسان نیز حالت افتادگی و تواضع داشته باشد.

قرآن کریم، نماز و صبر را به عنوان دو عامل کمک کننده انسان معرفی کرده و یادآور می شود که انجام این کار، تنها بر کسانی آسان است که قلبی فروتن و خاشع داشته باشند.

می فرماید: وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاهِ وَ إِنَّها لَکَبیرَهٌ إِلاَّ عَلَی الْخاشِعین‏؛ [1] از صبر و نماز یاری بخواهید، و یقیناً این کار جز بر فروتنان، گران و دشوار است.

تفاوت خشوع و خضوع با اینکه معنای تذلل و انکسار در هر دو هست، این است که خضوع، مختص به جوارح و اعضای بدنی آدمی است، ولی خشوع، مختص به قلب است.

[2] مطیع کردن اعضاء بدن، بسیار آسان تر از رام کردن قلب است؛ چنانکه قرآن کریم در بیان استکبار درونی قوم بنی اسراییل، پس از ماجرای گاو بنی اسراییل می فرماید: ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِکَ فَهِیَ کَالْحِجارَهِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَهً وَ إِنَّ مِنَ الْحِجارَهِ لَما یَتَفَجَّرُ مِ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلمان را به خدا بسپاریم و دلداده او شویم/نشانه ایمان واقعی چیست؟

دلمان را به خدا بسپاریم و دلداده او شویم/نشانه ایمان واقعی چیست؟