مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 05:062020-05-09سياسي

چرا هنوز شبکه ملی اطلاعات ایجاد نشده است؟


عضو شورای عالی فضای مجازی با گلایه از عدم ایجاد شبکه ملی اطلاعات، گفت: توسعه فیبر نوری می تواند زیرساخت را ارزان کند و پروانه آن از سال 91 صادر شده اما درصد پیشرفت بالا نبوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، رضا تقی پور عضو شورای عالی فضای مجازی در برنامه پرسشگر با بیان اینکه آموزش هزینه دارد؛ آموزش حضوری یک هزینه هایی دارد و آموزش مجازی هم همینطور، اظهار کرد: چون برای این تعطیلات آمادگی نداشتیم خیلی ها از قبل برای مدارس و آموزش و حتی سرویس ایاب و ذهاب هزینه کرده بودند و اکنون گویی هزینه های اضافی دارد از خانواده ها دریافت می شود که باید درباره اینها در جای خودش بحث و تصمیم گیری شود.

وی افزود:  از آن سو در کشور ما تلاش شده برابر با قانون اساسی، رایگان بودن آموزش رعایت شود و مدارس و دولت هزینه ای بابت آموزش از خانواده ها طلب نکنند اما تأمین هزینه اینترنت و پهنای باند بحث دیگری است.

تقی پور اضافه کرد: در شورای عالی بحث شده که باید با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، تفاوتی بین پهنای باند داخل و خارج قائل شویم؛ قاعدتا برای پهنای باند داخلی نباید هزینه بالا داشته باشیم و این هزینه می تواند تا یک دوازدهم کاهش یابد؛ تلاش هایی هم صورت گرفته است و به عنوان مثال اکنون برای استفاده از پیام رسان های داخلی یک سوم و برای سایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا هنوز شبکه ملی اطلاعات ایجاد نشده است؟

چرا هنوز شبکه ملی اطلاعات ایجاد نشده است؟