مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 04:502020-05-09فناوري

آموزش را به یک پیام رسان انحصاری تقلیل داده اند


معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور گفت: آموزش را به یک پیام رسان انحصاری تقلیل داده اند که درست نیست چرا که ما آینده کودکانمان را به گروگان گرفته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات کشور در برنامه پرسشگر با بیان اینکه آموزش ها را به سمت فضای مجازی برده ایم در حالی که مسأله فقط on time بودن نیست بلکه real time بودن هم هست، اظهار کرد: آیا دسترسی به زیرساخت ها و دسترسی به نوع سواد دیجیتال هم عادلانه توزیع شده است یا خیر؟ که به نظر می رسد توزیع عادلانه نیست؛ آیا آموزش اینترنتی به معنای دسترسی عادلانه به آموزش نیز هست؟ وی افزود: دو زیرساخت اصلی داریم؛ دسترسی به اینترنت و در دسترس بودن ابزار؛ چقدر دسترسی به اینترنت وجود دارد؟ نرخ نفوذ اینترنت در کشور 90 درصد است و ما جزو یک چهارم مثبت دنیا هستیم؛ سال 92 ضریب نفوذ اینترنت در امریکا 74 درصد بوده و ضریب ما 22 درصد بوده است که توان زیادی برای افزایش دسترسی صرف کرده ایم.

ناظمی ادامه داد: اما درباره در دسترس بودن ابزار باید گفت که آیا همه مردم یک کشور پول دارند که ابزار بخرند؟ این امر به اقتصاد کشور بر می گردد و در بخش خدمات نیز پلتفرم ها و نرم افزارها بسیار مهم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش را به یک پیام رسان انحصاری تقلیل داده اند

آموزش را به یک پیام رسان انحصاری تقلیل داده اند