مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 اردیبهشت 1399 ساعت 10:252020-05-08اقتصادي

چاره اندیشی برای رفع بحران آبگرفتگی یزد/حفر 500 حلقه چاه جذبی


رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: آبگرفتگی در سطح شهر یزد هنگام بارندگی در بسیاری از موارد به یک بحران تبدیل شده که برای رفع این بحران 500 حلقه چاه جذبی حفر شد.

- محسن عباسی هرفته در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی دو سال گذشته 500 چاه جذبی برای رفع بحران آبگرفتگی در شهر یزد حفر شده است.

وی با بیان اینکه بعد از بارندگی شدید سال 97، آب گرفتگی های شهر مورد آسیب شناسی قرار گرفت، افزود: متأسفانه توسعه شهر یزد بدون توجه جدی به ایجاد زیرساخت های دفع آب های سطحی و هدایت آنها بوده است.

عباسی هرفته عنوان کرد: در شهری نظیر یزد که همواره با بحران کم آبی مواجه بوده است، آب های سطحی می تواند جمع آوری و پس از تصفیه حداقلی مورد استفاده مجدد در آبیاری فضای سبز قرار گیرد.

رییس کمیسیون عمرانی شهرداری یزد یادآور شد: با توجه به مسطح بودن نسبی شهر یزد، لزوم اجرای طرح جامع جمع آوری و هدایت آب های سطحی ضرورتی انکار ناپذیر است که متأسفانه اجرای آن به لحاظ شرایط اقتصادی در کوتاه مدت برای شهرداری ممکن نیست.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه نباید انتظار داشت کار انجام نشده طی پنج دهه گذشته در شرایط اقتصادی کنونی تحقق یابد، تصریح کرد: با این حال شهرداری در قالب اقدامات رفع بحران در حال اجرای بخش هایی کوچک اما ضروری از طرح مذکور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاره اندیشی برای رفع بحران آبگرفتگی یزد/حفر 500 حلقه چاه جذبی

چاره اندیشی برای رفع بحران آبگرفتگی یزد/حفر 500 حلقه چاه جذبی