مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 15:002020-05-07سياسي

‍ هوتگ های چابهار منبع آب روستاها و جوامع محلی


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار از آغاز پروژه ساماندهی و تقویت نظام عرفی استفاده از هوتگ ها به عنوان منبع آب جامعه محلی روستای کلانی و حیات وحش در حاشیه تالاب بین المللی خلیج گواتر و خور باهو خبر داد.

- اشرفعلی حسینی گفت: با توجه به اهمیت این هوتگ ها برای مردم و جوامع محلی پروژه ساماندهی و تقویت نظام عرفی استفاده از هوتگ ها به عنوان منبع آب جامعه محلی روستای کلانی و حیات وحش در حاشیه تالاب بین المللی خلیج گواتر و خور باهو با حمایت مالی دفتر برنامه های کوچک (SGP) تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF) در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: این پروژه با اهداف تقویت و ساماندهی نظام عرفی استفاده از هوتگ، تشویق و ترغیب روستاییان به انجام اقدامات لازم در جهت حفاظت و بهره برداری پایدار از هوتگ ها به عنوان منبع آبی، تامین منابع آب پایدار جهت حیات وحش منطقه از طریق حفظ هوتگ، تقویت نظام عرفی کشاورزی وابسته ،جلوگیری از مهاجرت روستاییان مناطق مرزی و تقویت پدافند غیر عامل وجلوگیری از ایجاد منابع محلی گرد و غبار در روستای کلانی در حاشیه تالاب بین المللی خلیج گواتر و خور باهو اجرا می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار افزود: در آغاز پروژه بازدید میدانی و نشست هم اندیشی با جوامع محلی برای هماهنگی و اخذ نظرات و پیشنهادات آن ها بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‍ هوتگ های چابهار منبع آب روستاها و جوامع محلی

‍ هوتگ های چابهار منبع آب روستاها و جوامع محلی