مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 08:202020-05-07اقتصادي

کاشت توتون برای اولین بار در قیروکارزین


مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: برای اولین بار یک هکتار از زمین های زراعی شهر مبارک آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان به کشت توتون اختصاص یافته است.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: برای اولین بار یک هکتار از زمین های زراعی شهر مبارک آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان به کشت توتون اختصاص یافته است.

مهدی همتی با اشاره به اینکه تنباکو برگ خشک عمل آوری شده گیاه توتون است، اظهار کرد: این کشت در دو مرحله خرانه و کاشت نشاء در مزرعه انجام و پیش بینی می شود قریب به پنج تن تنباکو از این مزرعه برداشت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس او با بیان اینکه شرایط این مزرعه در حال حاضر بسیار رضایت بخش و در آغاز مرحله سر زنی است، عنوان کرد: در این مرحله، گل آذین و برخی از برگ های فوقانی بوته به منظور افزایش کمی و کیفی سایر برگ های توتون قطع می شود.

همتی عنوان کرد: با توجه به امکان تولید مناسب این محصول در قیروکارزین و در صورت ورود شرکت دخانیات در خرید تنباکوی کشاورزان، می توان به استمرار و توسعه کشت این گیاه با ارزش امیدوار بود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه افزایش تولید تنباکو در عدم خروج ارز از کشور با اهمیت است، خاطرنشان کرد: توسعه کاشت این گیاه به دلیل مصرف آب کم، اشتغال زایی بالای آن و صرفه اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت توتون برای اولین بار در قیروکارزین

کاشت توتون برای اولین بار در قیروکارزین