مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 15:062020-05-06اقتصادي

کشت 30 هکتار خاویار گیاهی در آذربایجان شرقی


جلال رحیم زاده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که کینوا به عنوان خاویار گیاهی و با داشتن انواع پروتیین ها، جایگزین مناسب برنج در رژیم غذایی است، اعلام کرد: دو رقم تی تی و کاکا ارقام کشت شده کینوا در این استان می باشند که پیش بینی می شود در مجموع بیش از 45 تن بذر کینوا از این مزارع برداشت شود.

وی تاکید کرد: با ترویج کشت این محصول در سطح استان با توجه به قیمت آن در بازار می توان کشت کینوا را به دو تا سه برابر افزایش داد.

کینوا با نام علمی Chenopodium quinoa willd گیاهی است بومی کوه های آند در بولیوی، شیلی و پرو است که به تازگی در ایران کشت شده است .

در واقع کینوا غله ی واقعی نیست، بلکه شبه غله است.

به عبارت دیگر، کینوا اساسا دانه است، اما شبیه غلات آماده و مصرف می شود؛ در گذشته، در امپراتوری اینکا (یک امپراتوری از سرخ پوستان آمریکای جنوبی)، کینوا محصول خیلی مهمی بود.

هزاران سال است که در آمریکای جنوبی از این غله استفاده می شود، اما تنها چند سال است که معروف شده و در همه جای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول گیاهی با داشتن انواع پروتیین های مورد نیاز بدن و عدم وجود گلوتن در ساختمان آن به عنوان جایگزین مناسب برنج در رژیم غذایی مورد توجه قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 30 هکتار خاویار گیاهی در آذربایجان شرقی

کشت 30 هکتار خاویار گیاهی در آذربایجان شرقی