مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 11:272020-05-06سياسي

دامداران خراسان رضوی از واکسن تب مالت استقبال نمی کنند


احمد شریعتی روز چهارشنبه در نخستین همایش بیماری های مشترک انسان و دام با موضوع تب مالت در شهرستان فیروزه افزود: باید این فرهنگ در بین دامداران گسترش یابد که واکسن به تنهایی کافی نیست و همراه آن باید دام های آلوده شناسایی و معدوم شوند.

وی ادامه داد: برای ریشه کنی تب مالت دولت باید اعتبارات لازم را اختصاص دهد تا با خرید دام های بیمار و ناقل بتوانیم از انتقال و شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: برای فرهنگ سازی واکسیناسیون و اطلاع رسانی به دامداران نیازمند هماهنگی بین بخشی و کلی هستیم و شناسایی حلقه های مفقوده در مدیریت بیماری تب مالت در ارتباطی هماهنگ ممکن می شود.

شریعتی افزود: با کنترل بروسلوز و جلوگیری از تلف شدن حتی یک دام، اقتصاد روستاییان و دامداران تقویت می شود و برای جوامع هدف این بیماری شامل دامداران و روستاییان، شهرنشینان و دامپزشکان باید پروتکل های بهداشتی ویژه طراحی و در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: حدود 150 سال از اولین مورد گزارش تب مالت می گذرد و طی این مدت مشخص شده که این بیماری می تواند اثرات مخربی در حوزه بهداشت و اقتصاد داشته باشد و سالیانه حدود 500 هزار تا یک میلیون به جمعیت دامهای مبتلا به این بیماری اضافه می شود و یکی از جامعه های هدف بیماری بروسلوز که به بیماری هزار چهره معر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران خراسان رضوی از واکسن تب مالت استقبال نمی کنند

دامداران خراسان رضوی از واکسن تب مالت استقبال نمی کنند