مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 11:102020-05-06اقتصادي

آمار نگران کننده صادرات صنایع دستی از نصف جهان/ کاهش شدید ارزآوری فرش دستباف


بررسی آمار اعلام شده نشان می دهد سهم صنایع دستی از صادرات استان اصفهان در سال 98 به حدود یک درصد رسیده، موضوعی که هر اصفهانی که تعلق خاطر به این دیار داشته باشد از شنیدنش نگران شده و از ادامه پیدا کردنش می ترسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، صادرات استان اصفهان در سال گذشته به گفته مدیرکل گمرکات استان اصفهان بالغ بر 7 میلیون و 415 هزار تن و به ارزش 2 میلیارد و 639 میلیون دلار گزارش شده و در این بین، مهم ترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش یک میلیارد و 284 میلیون دلار و با سهم 49 درصد، فراورده های نفتی به ارزش 516 میلیون و 506 هزار دلار با سهم 20 درصد و محصولات شیمی آلی به ارزش 119 میلیون و 486 هزار دلار با سهم 5 درصد بوده اند.

اگرچه اصل صادرات در اقتصاد امروز کشور ما یک اتفاق مثبت ارزیابی می شود اما برای اصفهانی که آن را پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی می نامند و آوازه هنرهای دستی اش به گوش زمین و زمان رسیده و به همین دلیل آن را نصف جهان می نامند، این که چه چیزی صادر شود هم اهمیت پیدا می کند.

شاهانی که اهل هنر بودند اصفهان در دوره حکومت صفویان از سال 1007 پایتخت ایران بود و این شرایط تا سال 1135 و سقوط سلسله صفویان ادامه داشت؛ معمولاً در ایران، خاندان پادشاهی و افراد طبقه های بالای اجتماعی متقاضی آثار هنری بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار نگران کننده صادرات صنایع دستی از نصف جهان/ کاهش شدید ارزآوری فرش دستباف

آمار نگران کننده صادرات صنایع دستی از نصف جهان/ کاهش شدید ارزآوری فرش دستباف