مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 09:152020-05-06سياسي

تصویب طرح جامع دوچرخه سواری تا حذف موانع فیزیکی عبور آب در رودخانه قم


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قم دراین جلسه، اظهار داشت: مشکل رودخانه قم این است که در فصل سیلاب و بارندگی چند حرکت مقطعی و ضربتی در سطح رودخانه انجام می شود و استمرار لازم را پیدا نمی کند.

احمد حاج حسینی مسگر اضافه کرد: اگر بارندگی شدیدی در استان قم رخ دهد، بلوار سردار شهید سلیمانی گنجایش انتقال آب و سیلاب را نخواهد داشت.

پل نیروگاه نقطه بحرانی رودخانه قم وی ادامه داد: پل نیروگاه یکی از نقاط بحرانی شهر قم در بروز سیلاب است و در صورت بروز سیلاب به میزان 100 مترمکعب در ثانیه به صورت کامل به زیرآب خواهد رفت.

حاج حسینی مسگر با انتقاد از افزایش ساخت وسازهای اطراف رودخانه قم درمحدوده شهری، گفت: در احداث سازه های پیرامونی اطراف رودخانه باید پیش بینی های بلندمدت انجام بگیرد تا شاهد قهر طبیعت نشویم.

وی گفت: درصورتی که بارش 70 میلی متر بر ثانیه فروردین ماه امسال درنزدیکی شهر قم رخ می داد تمام این محور زیرآب می رفت.

وی عنوان کرد: شانسی که استان قم آورد این بود که این توده بارشی شدید در 50 کیلومتری استان فعال شد و اثر مستقیم خود را بر رودخانه قم نگذاشت.

مساله تغییر اقلیم جدی است حاج حسینی مسگر تصریح کرد: مساله تغییر اقلیم یک شوخی در سطح رسانه ها یا تئوری های دانشگاهی نیست بلکه واقعیتی است که به وقوع پیوسته است و اثرات خود را هرسال بیشتر نشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب طرح جامع دوچرخه سواری تا حذف موانع فیزیکی عبور آب در رودخانه قم

تصویب طرح جامع دوچرخه سواری تا حذف موانع فیزیکی عبور آب در رودخانه قم