مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 06:262020-05-06سياسي

آیین بزرگداشت خواجه عبدالله انصاری در هرات برگزار شد


مراسم بزرگداشت خواجه عبدالله انصاری، مفسر، محدث، عالم، عارف بزرگ، شاعر و نویسنده بزرگ پارسی گوی در هرات افغانستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به مناسبت بزرگداشت خواجه عبدالله انصاری، مراسم حمل گل بر مزار خواجه عبدالله انصاری به ابتکار مرکز مطالعات استراتژیک افغانستان و با حضور مقام های محلی هرات برگزار شد.

مراسم تجلیل از زادروز خواجه عبدالله انصاری همه ساله از سوی فرهنگیان، فعالان جامعه مدنی و با حضور مقامات حکومتی تجلیل می شود.

مراسم امسال با حضور متولی آرامگاه شریف، سید عبدالوحید قتالی والی هرات و شماری از چهره های مذهبی این شهر در سایه اپیدمی ویروس کرونا و قرنطینه شهر هرات با محدودیت هایی برگزار شد و برای اولین بار به منظور حفظ پروتکل های بهداشتی از مقامات و نهادهای خارجی مستقر در هرات جهت حضور در این مراسم دعوت به عمل نیامد.

کاشی های نقش بسته بر دیوارها و طاق های مجموعه آرامگاه خواجه عبدالله که از یادگارها و شاهکارهای دوران تیموریان هرات است، ارزش هنری بالایی دارد اما به علت حوادث طبیعی بخشی از قطعات این کاشی ها فروریخته و در حال حاضر هم، بودجه کافی برای مرمت آنها توسط اداره اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات در این زمینه تأمین نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین بزرگداشت خواجه عبدالله انصاری در هرات برگزار شد

آیین بزرگداشت خواجه عبدالله انصاری در هرات برگزار شد