مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 06:202020-05-06اقتصادي

سکه دو تومانی به جای اسکناس 20000 ریالی


قرار است چهار صفر از پول ملی حذف شود و مسکوکات نقش بیشتری را در مبادلات مردم بازی کنند، به طوریکه اسکناس های 1000 و 2000 تومانی فعلی به سکه های یک و دو تومانی تبدیل خواهند شد.

- قرار است چهار صفر از پول ملی حذف شود و مسکوکات نقش بیشتری را در مبادلات مردم بازی کنند، به طوریکه اسکناس های 1000 و 2000 تومانی فعلی به سکه های یک و دو تومانی تبدیل خواهند شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موضوع حذف صفر از پول ملی بارها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران مطرح شده، اما هیچ گاه به مرحله اجرا نرسیده است، با این حال این هفته نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه حذف چهار صفر از پول ملی و تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان را که توسط بانک مرکزی تهیه شده بود را تصویب کردند تا این طرح برای نخستین بار چهره ای واقعی تر به خود بگیرد.

مدت هاست که در جامعه و در میان عموم مردم کسی از ریال استفاده نمی کند و عملا تومان جای ریال را در کشور ما گرفته و از سوی دیگر، تورم چند دهه سبب شده تا ارزش پول ملی ایران و نرخ برابری آن با ارزهایی چون یورو و دلار کاسته شده و به نسبت بسیار پایینی برسد.

جالب اینجاست که در حال حاضر واحد رسمی پول ایران با ریال و اضعاف (پول خرد) آن با دینار شناخته می شود، اما دینار مدت هاست که دیگر در اقتصاد ایران وجود ندارد و حتی ممکن است بسیاری از جوانان کشور ندانند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکه دو تومانی به جای اسکناس 20000 ریالی

سکه دو تومانی به جای اسکناس 20000 ریالی