مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 05:052020-05-06دانش

جستجو برای ماده تاریک با سردترین مواد جهان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان قادرند تا جهان را مشاهده و تعیین کنند که حدود 80 درصد جرم آن به شکل ماده تاریک است و ضمن داشتن یک نیروی گرانشی قوی با نور برهم کنشی ندارد؛ - محققان با استفاده از قوانین بوز-انشتین توانستند راهی برای بررسی ماده تاریک پیدا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان قادرند تا جهان را مشاهده و تعیین کنند که حدود 80 درصد جرم آن به شکل ماده تاریک است و ضمن داشتن یک نیروی گرانشی قوی با نور برهم کنشی ندارد؛ بنابراین با تلسکوپ قابل رویت نیست.

درک کنونی ما از کیهان شناسی و فیزیک هسته ای پیشنهاد می کند که ماده تاریک می تواند از محورها، ذرات فرضی با خواص تقارنی غیر معمول ساخته شده باشد.

در مقاله تازه منتشر شده محققان ICFO گزارش داده اند که چگونه می توان با استفاده از خصوصیات منحصر به فرد چگال بوز-انشتین این محور ها را جستجو کرد.

محور ها در صورت وجود، به معنای نیرو های وابسته به چرخش خارجی هستند.

خاصیت مغناطیسی، شناخته شده ترین نیروی وابسته به چرخش است که باعث می شود الکترون ها اسپین خود را در راستای میدان مغناطیسی قرار دهند مانند عقربه قطب نما که در راستای شمال و جنوب قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جستجو برای ماده تاریک با سردترین مواد جهان

جستجو برای ماده تاریک با سردترین مواد جهان