مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 03:252020-05-06اقتصادي

نگاهی متفاوت به حذف صفرهای پول ملی


برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند در شرایطی که اقتصاد کشور زیر بار صفرها خم می شود، حذف صفر از پول ملی به معنای شیپور جنگ با تورم است، اجرای این طرح بار اقتصاد را سبک تر می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس ، در روزهای گذشته نمایندگان مجلس تصویب کردند که طی سه سال آینده واحد پول ایران تومان شود.

همچنین رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد که با توجه به کاهش کارایی پول ملی کشورمان که به دلیل تورم مزمن در پنج دهه اخیر ایجاد شده پول ملی ما (ریال) در جامعه کاربردی ندارد و به دلیل اینکه هم اکنون در جامعه عرف اصلی تومان است و باید خود را با آن هماهنگ کنیم و هر یک تومان صد قران و هر یک تومان معادل هزار ریال سابق باشد، از دو تا 5 سال، صفرهای پول کشورمان حذف خواهد شد.

همچنین بنابر گفته این مقام مسئول سکه های 2 تومانی به جای اسکناس 2 هزار تومانی به مرور زمان وارد صحنه پولی و بانکی کشور خواهد شد، ضمن اینکه سکه 5 تومانی هم به جای اسکناس 5 هزار تومانی عملیاتی خواهد شد.

مهدی طغیانی در خصوص تغییر واحد پول ایران به تومان و حذف صفر از پول ملی طی پنج سال، اظهار کرد: به طور کلی بحث تغییر واحد پول و حذف صفر موضوع موثری برای کاهش تورم و .

نیست و موضوعی کاملا حسابداری در اقتصاد کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی متفاوت به حذف صفرهای پول ملی

نگاهی متفاوت به حذف صفرهای پول ملی