مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 18:502020-05-05اقتصادي

عامل کاهش سطح زیرکشت حبوبات چیست؟


یک عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: یکی از مسائلی که باعث کاهش سطح زیر کشت حبوبات شده، برداشت دستی و سنتی است.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: یکی از مسائلی که باعث کاهش سطح زیر کشت حبوبات شده، برداشت دستی و سنتی است.

دکتر پیام پزشکپور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در استان لرستان 81 هزار هکتار سطح زیر کشت نخود و 10 هزار هکتار سطح زیر کشت عدس است.

وی با بیان اینکه میانگین عملکرد گندم و نخود در کل کشور پایین است، اضافه کرد: دو راهکار تغییر سیستم کشت از پاییز به بهار و استفاده از ارقام اصلاح شده برای افزایش عملکرد در واحد سطح وجود دارد.

پزشکپور خاطرنشان کرد: در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان در طی 22 سال چهار رقم عدس بید، صبا، سپهر و گچساران و ده رقم نخود از جمله آزاد، عادل، منصور، سعید و.

معرفی شده است.

این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان تأکید کرد: به کشاورزان توصیه می شود که از این ارقام اصلاح شده استفاده کنند چراکه این ارقام مقاوم به بیماری ها و آفات و تنش ها هستند و عملکرد بالایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه کشاورزان ما از توده های محلی استفاده می کنند که این توده ها حساس به بیماری اند و عملکرد پایینی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل کاهش سطح زیرکشت حبوبات چیست؟

عامل کاهش سطح زیرکشت حبوبات چیست؟