مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 06:562020-05-05سياسي

اجرای برنامه مجازی «ضیافت نور» در کتابخانه فرهنگسرای سرو


برنامه ضیافت نور به همت کتابخانه سرو وبا هدف شناساندن تنوع رسوم و آیین های روزه داری در کشورهای مسلمان از ابتدای ماه رمضان در اینستاگرام فرهنگسرای سرو به نشانی farhangsara_sarv منتشر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، برنامه ضیافت نور به همت کتابخانه سرو و با هدف شناساندن تنوع رسوم و آیین های روزه داری در کشورهای گوناگون مسلمان از ابتدای ماه رمضان در اینستاگرام فرهنگسرای سرو به نشانی farhangsara_sarv منتشر می شود.

تنوع رسوم و آیین های روزه داری در کشورهای گوناگون مسلمان، زیبایی خاصی را به فضای معنوی و روحانی این ماه می بخشد.

نحوه اجرای مراسم افطاری، سحری و دیگر سنت ها در مناطق گوناگون دنیا با یکدیگر تفاوت هایی دارد که این تنوع را می توان نشئت گرفته از شرایط اقلیمی و تفاوت خصوصیت های فردی و اجتماعی جوامع گوناگون دانست.

برای مثال از سنت های کشور ترکیه در ماه رمضان، سنت چاوش خوانی است که بر اساس سنتی دیرینه، سحرخوان ها (چاوش خوان) به خیابان ها و کوچه ها آمده و برای بیدار کردن مسلمانان در هنگام سحر و اقامه نماز آواز سر می دهد و بعد از اقامه نماز صبح مسلمانان به قرائت قرآن می پردازند.

در کشور تاجیکستان نیز جمله رمضان مبارک تا آخر این ماه بین تاجیک ها رد و بدل می شود و آیین موسوم به رب من از معروف ترین و رایج ترین شعائر تاجیک ها در این ماه است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه مجازی «ضیافت نور» در کتابخانه فرهنگسرای سرو

اجرای برنامه مجازی «ضیافت نور» در کتابخانه فرهنگسرای سرو