مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 05:502020-05-05پزشكي

شناسایی داروی هپاتیت برای درمان کووید-19 با کمک شبیه سازی رایانه ای


پژوهشگران آلمانی با بررسی محاسبات یک ابررایانه قوی دریافتند که چندین داروی هپاتیت، توانایی سرکوب کروناویروس را نیز دارند.

- پژوهشگران آلمانی با بررسی محاسبات یک ابررایانه قوی دریافتند که چندین داروی هپاتیت، توانایی سرکوب کروناویروس را نیز دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه یوهانس گوتنبرگ، پژوهشگران دانشگاه یوهانس گوتنبرگ (JGU) آلمان، طی محاسبات گسترده ای که با استفاده از ابررایانه موسوم به MOGON II انجام داده اند متوجه شدند که چندین دارو که برای درمان هپاتیت سی به کار می روند، می توانند برای درمان کووید-19 نیز به کار بروند.

ابررایانه MOGON II، یکی از قوی ترین رایانه های جهان است که توسط پژوهشگران دانشگاه یوهانس گوتنبرگ و موسسه هلمهولتس در ماینتس آلمان اداره می شود.

پژوهشگران با کمک این ابررایانه، روشی را شبیه سازی کرده اند که فهرست حدود 42 هزار ماده متفاوت را که به پروتیین های کووید- 19 متصل می شوند و نفوذ ویروس را در بدن انسان سرکوب می کنند، ارائه می دهد.

پروفسور توماس افرث (Thomas Efferth)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: این روش شبیه سازی رایانه ای که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد، عملکرد سریعی دارد و کم هزینه تر از بررسی های آزمایشگاهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی داروی هپاتیت برای درمان کووید-19 با کمک شبیه سازی رایانه ای

شناسایی داروی هپاتیت برای درمان کووید-19 با کمک شبیه سازی رایانه ای