مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 04:362020-05-05سياسي

سازش 50 درصد از دعاوی کیفری و حقوقی در شوراهای حل اختلاف استان


معاون رییس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: با اجرای بخشنامه ریاست قوه قضاییه در سال گذشته 50 درصد از دعاوی کیفری و حقوقی قابل سازش در شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمد رضا حداد در نشست مشترک رییس کل دادگستری استان و شورای معاونین با مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی شورای حل اختلاف ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است گفت: در سال جاری برنامه هایی برای تقویت این موضوع در نظر گرفته شده که قطعا صدا و سیما در تحقق آن نقش اساسی بر عهده دارد.

وی از کاهش جمعیت کیفری زندانیان به عنوان یکی از سیاست های این شورا در سال های اخیر یاد کرد و افزود: در صورت باز شدن پای متهم و محکوم به زندان ناامیدی بر او حاکم می شود و یکی از مراجعی که می تواند بخش اعظمی از این مشکلات را حل و فصل نماید شورای حل اختلاف است.

حداد با اشاره به پشتوانه قانونی و ظرفیت عام شوراهای حل اختلاف گفت: شوراهای حل اختلاف باتوجه به رسالت اصلی آن بسیاری از اختلافات حقوقی را بدور از  پروسه خشک دادرسی در  دادسراها و محاکم می تواند در شوراهای حل و فصل نمایند.

وی افزود: رییس قوه قضاییه در بخشنامه ابلاغی در سال 98 تاکید کردند تا تمامی دعاوی کیفری قابل گذشت، جرائم غیر قابل گذشت که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازش 50 درصد از دعاوی کیفری و حقوقی در شوراهای حل اختلاف استان

سازش 50 درصد از دعاوی کیفری و حقوقی در شوراهای حل اختلاف استان