مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 03:562020-05-05اجتماعي

پرندگان مهاجر آبزی در تالاب یعقوب آباد افزایش یافت


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از افزایش پرندگان مهاجر آبزی پس از احیای تالاب یعقوب آباد خبر داد.

- سیاوش رضاراده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با احیای تالاب یعقوب آباد و دوباره جان گرفتن آن با بارش های بهاره، استقبال پرندگان مهاجر از این تالاب نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

وی افزود: تالاب یعقوب آباد به مساحت 2500 هکتار واقع در جنوب غربی شهر آبیک، در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و برخی برنامه های عمرانی، به یکی از کانون های ریزگرد تبدیل شده بود.

اما چند سالی است که تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، برنامه های احیای آن عملیاتی شده و به مرحله اجرا در آمده است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش قزوین تصریح کرد: این تالاب در داخل منطقه شکار و تیراندازی ممنوع اله آباد قرار دارد و یکی از سایت های سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی محسوب می شود، در سالجاری با افزایش بارش های بهاره و مدیریت زهکش مجاور تالاب توسط محیط زیست استان، بخش وسیعی از اراضی تالابی و حاشیه آن به زیر آب رفته است.

رضازاده ادامه داد: عمق کم آب به همراه پوشش خوب گیاهی، موجب حضور بیشتر پرندگان شده است به نحوی که در حال حاضر می توان انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی از قبیل حواصیل ارغوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرندگان مهاجر آبزی در تالاب یعقوب آباد افزایش یافت

پرندگان مهاجر آبزی در تالاب یعقوب آباد افزایش یافت