مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 09:402020-05-04پزشكي

فعالیت 250 ماما در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از فعالیت 250 ماما در حوزه بهداشتی این استان در ستاد و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی خبر داد.

- دکتر افشین دلشاد در گفت و گو با ایسنا، پیگیری مادران باردار پرخطر تا حصول نتیجه مطلوب، ارائه مراقبت های پس از زایمان، مشاوره فاصله گذاری به این گروه، ارائه خدمات به زنان همسردار در قالب خدمات سلامت باروری، شناسایی زنان همسردار واجد شرایط پزشکی جهت ارائه روش مطمئن فاصله گذاری پیشگیری از بارداری های پر خطر و حفظ سلامت مادران را از وظایف ماماها عنوان کرد.

وی یکی از وظایف اصلی ماما را پیگیری مادران باردار پر خطر دانست و ادامه داد: ارائه مراقبت های پیش از بارداری (از شناسایی واجدین شرایط تا ارائه مراقبت ها و ارجاعات و پیگیری های مربوطه)، ثبت در سامانه سیب، شناسایی مادران باردار، ارائه مراقبت های بهداشتی لازم به این گروه و توزیع مکمل های مربوطه از دیگر فعالیت های ماماها است.

دلشاد از دیگر فعالیت های روتین ماماها را انجام معاینات جهت زنان در گروه های مختلف سنی، همکاری در طرح پزشک خانواده، ارائه خدمات در مراکز تسهیلات زایمانی (اعم از انجام زایمان، ارجاع و اعزام موارد مشکل دار و ثبت زایمان های خارج بیمارستانی در سامانه های مربوطه در پورتال)، مشارکت فعال در طرح های غربالگری و برگزاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 250 ماما در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

فعالیت 250 ماما در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی