مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 09:352020-05-04پزشكي

مهمترین وعده غذایی در ماه رمضان سحری است/پرهیز از پرخوری و کم خوری


مهمترین وعده غذایی در ماه رمضان سحری است تا بدن انسان با دریافت انرژی لازم در این زمان، برای ساعات روزه داری آماده شود.

- شهاب اولیایی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اصول تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ابتدا باید به این نکته دقت کرد که چه زمانی غذا بخوریم؛ در ماه مبارک رمضان باید سه وعده غذایی داشته باشیم و نیازهای تغذیه ای را در این سه وعده تأمین کنیم.

وی افزود: مهمترین وعده سحری است و باید نسبت به دریافت انرژی لازم برای ساعات روزه داری اقدام کرد؛ بهترین غذاها برای این وعده چیزی شبیه یک ناهار مناسب مانند برنج و خورشت و غذاهای حاوی برنج و حبوبات مثل عدس پلو، لوبیا پلو با مقادیر محدود گوشت است.

این رژیم شناس با تاکید بر مصرف سبزیجات و میوه جات تازه جهت تأمین ویتامین ها و مواد معدنی و فیبر و آب مورد نیاز بدن در وعده سحری تصریح کرد: باید توجه داشت مصرف چای، قهوه و نسکافه در وعده سحری می تواند منجر به دفع آب بدن و ایجاد تشنگی در طول روز شود؛ بنابراین بهتر است از میوه جات نظیر هندوانه و طالبی که آب فراوانی دارند استفاده کرد.

مصرف آب ولرم جایگزین چای شود وی با اشاره به اینکه لازم است مصرف آب ولرم جایگزین چای شود و یا در صورت وابستگی، مصرف چای بسیار کمرنگ توصیه می شود، ابراز داشت: دقت کنید که مصرف قندهای ساده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین وعده غذایی در ماه رمضان سحری است/پرهیز از پرخوری و کم خوری

مهمترین وعده غذایی در ماه رمضان سحری است/پرهیز از پرخوری و کم خوری