مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 08:352020-05-04دانش

تولید چسب زخم هایی از ابریشم!


دانشمندان دانشگاه امیرکبیر از پروتیین های ابریشم محصولی ساختند که سازگار با پوست است و در بهبودی زخم تاثیر دارد.

- ، لیلا حسنی دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر روز دوشنبه در خصوص پروژه خود با عنوان تولید و بررسی خواص فیلم حاصل از پروتیین های ابریشم گفت: در این طرح از پروتیین های ابریشم، فیبرویین و سریسین استفاده شده تا فیلمی به تولید برسد که در زمینه پزشکی کاربرد دارد.

وی گفت: پروتیین های ابریشم از سازگاری خوبی با محیط زیست برخوردار هستند و امروزه مواد زیست سازگار به علت ترکیب خواص بی نظیر فیزیکی و شیمیایی خود و پتانسیل بالای آن ها در زمینه های دارو، داربست برای مهندسی بافت و دیگر کاربردهای زیستی بسیار مورد توجه قرارگرفتند.

دانش آموخته دانشگاه امیرکبیر افزود: فیلم حاصل از پروتیین های ابریشم به دلیل خصوصیات نفوذپذیری اکسیژن و بخار آب می توانند گزینه مناسبی به عنوان پیوند برای بهبود زخم، مهندسی بافت و برنامه های کاربردی زیست پزشکی باشد.

حسنی که با پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه گفت و گو می کرد، با بیان اینکه این پروژه به روش های مختلف توسط سایر محققان و کشورهای دیگر انجام شده، اظهار داشت: روش ما استخراج پروتیین از ابریشم است که بااستفاده از یک حلال فیبرویین و آب مقطر، سریسین را از ابری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید چسب زخم هایی از ابریشم!

تولید چسب زخم هایی از ابریشم!