مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 07:162020-05-03اقتصادي

درود و بدرود در شهرک درودگران قم


دریافت 18 MB فلسفه ایجاد شهرک ثامن الائمه (درودگران) به مساحت 140 هکتار که 80 هکتار آن در فاز عملیاتی قرار دارد ایجاد ارزش افزوده از صنعت چوب و مبلمان و تمرکز این صنعت در یک نقطه از استان بود که بر همین اساس به دلیل سابقه دیرینه قم در این صنعت از این شهرک به عنوان قطب چوب و مبلمان کشور یاد می شود اما این که چنین عنوانی با شرایطی که عملا بر آن حاکم است چه اندازه تطابق دارد خود مساله دیگری است.

بر همین اساس و در طول 8 سال گذشته برای تمرکز فعالیت واحدهای صنعت چوب، افزایش ظرفیت اشتغال و رونق تولید و با اعمال سیاست های تشویقی از سوی مسوولان استانی به تدریج تعدادی از واحدهای مستقر در داخل شهر و به ویژه بازار معروف به کاسه گران به عنوان محور صنعت چوب و مبلمان قم، در آنجا مستقر شده اند.

باگذشت نزدیک به یک دهه از استقرار کارگاه های چوب و مبلمان در شهرک ثامن الائمه(ع)، فعالان اقتصادی این صنعت از برآورده نشدن انتظارات خود از این شهرک تخصصی و ادامه مشکلات پیرامون تولید و اشتغال گله مند هستند.

در حالی یکی از دغدغه های اصلی درودگران قم ایجاد یک واحد مدرن نمایشگاهی برای معرفی و عرضه محصولات به مشتریان داخلی و خارجی است که این شهرک حتی از ابتدایی ترین زیرساخت های خدماتی مانند بوفه، مسجد و باجه های عابر بانک نیز محروم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درود و بدرود در شهرک درودگران قم

درود و بدرود در شهرک درودگران قم