مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 06:302020-05-03بين الملل

دلیل انصراف نیروهای متحد امارات از خودمختاری در جنوب یمن


برخی مقامات یمنی و تحلیلگران عرب اعلام کردند، مردم جنوب یمن نیروهای اماراتی را به عنوان نماینده خود نمی پذیرند و به همین دلیل این نیروها از خودمختاری در جنوب یمن منصرف شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای وابسته به المجلس الانتقالی الجنوبی شورای انتقالی جنوب یمن در شامگاه ششم اردیبهشت دولت مستعفی منصور هادی را به عمل نکردن به توافق ریاض متهم کرده و از اعمال وضعیت خودمختاری در جنوب یمن خبر دادند.

این نیروها جمعه ( دوازدهم اردیبهشت) از لغو خودمختاری خبر دادند و بر اهمیت توافق ریاض و ضرورت احترام به مفاد آن به خصوص اجرای مفاد سیاسی و اقتصادی آن تاکید کردند.

یاسر الیمانی از اعضای ارشد حزب کنگره مردمی یمن درباره علت انصراف نیروهای اماراتی از خودمختاری به شبکه الجزیره گفت: ملت یمن در جنوب، اعضای شورای انتقالی را نمایندگان خود نمی دانند و به تبع آن نمی پذیرند که این مزدوران اداره شهارها و استان های جنوبی را به جای دولت قانونی (دولت مستعفی هادی) به دست بگیرند.

وی تأکید کرد، استان های جنوبی یمن این اقدام را نقض حاکمیت یمن و تلاش ابوظبی برای تسلط بر بندرهای یمن می دانند.

تحلیلگر عرب عمر عیاصره هم درباره منصرف شدن نیروهای اماراتی از خودمختاری گفت: چندین عامل باعث این موضوع شد، از جمله آنها این بود که سعودی پس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل انصراف نیروهای متحد امارات از خودمختاری در جنوب یمن

دلیل انصراف نیروهای متحد امارات از خودمختاری در جنوب یمن