مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 05:562020-05-03اجتماعي

هدفگذاری برای واکسیناسیون 48 هزار راس دام سمنان علیه تب برفکی


حمیدرضا حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طرح واکیسناسیون علیه بیماری تب برفکی دام سنگین و دام سبک عشایر استان سمنان از یکم اردیبهشت آغاز شد و پیش بینی می شود تا سوم خرداد این طرح به طور کامل انجام شود.

وی ادامه داد: کانون بیماری تب برفکی در استان سمنان طی 2 ماه گذشته با کنترل موثر از سوی دامپزشکی و با وجود سردی هوا گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: آموزش های لازم به دامداران در زمینه رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در دام به صورت مداوم ارایه می شود.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر کانون جدی بیماری تب برفکی در استان وجود ندارد و سمنان جزو استان های پاک از لحاظ شیوع این بیماری محسوب می شود.

وی یادآور شد: 2 ماه گذشته تنها 2 مورد مشکوک به تب برفکی در شرق استان گزارش شد و در جنوب شهر سمنان نیز شیوع تب برفکی بر اساس آزمایش ها تایید نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: واکسیناسیون دام سبک عشایر، به دلیل اینکه بیشتر در معرض خطر قرار دارند، در اولویت واکسیناسیون تب برفکی قرار دارد.

تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیر در دام است که شیوع این بیماری در دام به شدت اقتصاد دامداران را تحت تاثیر قرار می دهد، شیردهی، وزن گیری دام و تولیدمثل، سه شاخصه مهم و موثر بر اقتصاد دامدار است که شیوع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدفگذاری برای واکسیناسیون 48 هزار راس دام سمنان علیه تب برفکی

هدفگذاری برای واکسیناسیون 48 هزار راس دام سمنان علیه تب برفکی