مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 04:202020-05-03اقتصادي

کلزا؛ بهترین جایگزن برای محصولات پرآب


به کشاورزان توصیه می شود به جای کاشت محصولات با نیاز آبی بالا به کشت کلزا روی آورند.

- ایسنا/زنجان رییس جهادکشاورزی خرم دره گفت: به کشاورزان توصیه می شود به جای کاشت محصولات با نیاز آبی بالا به کشت کلزا روی آورند.

علی محمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنا به مصلحت ملی و جهت استفاده بهینه از منابع موجود شامل آب، خاک و انرژی و در رعایت الگوی کشت به کشاورزان توصیه می شود از کشت محصولات با نیاز آبی بالا و غیراستراتژیک پرهیز کنند.

وی با اشاره به کاشت محصولاتی نظیر هندوانه و گوجه فرنگی که نیاز آبی بالایی دارد، ادامه داد: در صورت تولید مازاد و نبود بازار فروش تعهدی برای خرید تضمینی و دولتی این قبیل محصولات وجود نخواهد داشت.

این مسئول با بیان این که به کشاورزان توصیه می شود بدون هماهنگی با کارشناسان تولیدات گیاهی و تنظیم بازار جهادکشاورزی از کاشت محصولات پرآب خودداری کنند، ادامه داد: به جای کشت محصولات پر آب کشت محصول مهم دانه روغنی کلزا بهترین توصیه است که در جهت تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشورمان بوده و از حمایت ویژه و پشتوانه خرید تضمینی دولتی نیز برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی خرم دره با تاکید بر این که اهتمام به کشت کلزا بی نیازی از کشت دانه های روغنی را در پی دارد، خاطرنشان کرد: این محصول در نیمه دوم شهریورماه کشت می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلزا؛ بهترین جایگزن برای محصولات پرآب

کلزا؛ بهترین جایگزن برای محصولات پرآب