مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 02:352020-05-02سياسي

132 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های گلستان رفع تصرف شد


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: 132 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های گلستان رفع تصرف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین دهقان اظهار کرد: در سال گذشته هزار و 760 مورد از تصرفات حد بستر و حریم رودخانه های استان شناسایی شد که برای هزار و 115 مورد اخطاریه صادر شده و 447 پرونده هم به محاکم قضایی فرستاده شدند.

دهقان با بیان این که طی این مدت 118 مورد رفع تصرف در استان انجام شده که مساحت اراضی آزادشده حدود 132 هکتار است، اضافه کرد: همچنین در یک سال گذشته 39 کیلومتر از رودخانه های استان تعیین حد بستر شد.

وی افزود: تصرف بستر رودخانه ها به اشکال مختلف از قبیل احداث بنا، کشت و زرع، احداث مخازن ذخیره آب، تخلیه نخاله و غیره در طول رودخانه ها صورت می گیرد و عموماً در مناطق مسکونی مانند اطراف رودخانه های داخل شهرها به دلیل ارزش اقتصادی بالاتر، این اتفاق بیشتر رخ می دهد.

دهقان با بیان اینکه بستر رودخانه جزو انفال است، افزود: شرکت آب منطقه ای به نمایندگی از حاکمیت در استان ها وظیفه شناسایی و تهیه نقشه حد بستر و حریم رودخانه ها، محافظت از بستر و حریم رودخانه ها و شناسایی تصرفات غیرقانونی و تلاش برای آزادسازی آنها از دست متصرفان با همکاری دستگاه قضایی و همچنین اخذ سند برای بستر رودخانه ها را برعهده دارد که برای این کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

132 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های گلستان رفع تصرف شد

132 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های گلستان رفع تصرف شد